Bár a téma kicsit távol áll tőlünk, mégis érdemes megemlíteni, hiszen a tény mérföldkőnek számít az óraiparban, hogy már a prémium és a belépő luxuskategóriás óramárkák is valamilyen szinten követik a tech óriások, mint az Apple, a Samsung, a Sony és az LG okosóra stratégiáit és a tradicionális időmérőik mellett már saját okos-luxusórákat fejlesztenek.

Az idei Baselworld luxusóra és ékszer kiállításon debütált többek között a Frédérique Constant Horological Smartwatch. A klasszikus külsővel megálmodott svájci kompatibilis az Android és az iOS rendszert futtató készülékekkel. Az ezer eurós prémiumkategóriás darabért májusig, júniusig kell még várni.

Árkategória-társ az Alpina Horological Smartwatch is. Szintén ezer eurós árcédula kerül majd rá. 39 mm-es acéltokjával a hölgyek szívét próbálja rabul ejteni, akárcsak a Bulgari Diagono Magnesium. A patinás olasz luxusmárka egy NFC chipes kerámia, magnézium modellel csábít. Egyenlőre ez még prototípus stádiumban van, de ha hihetünk a csiripelő kismadaraknak, akkor a szép díszcsomagolásban a karácsonyfa alá már el lehet képzelni.

Funkcióját tekintve a Breitling rukkolt elő a leghasznosabb luxus-okosórával. Feltéve, ha valaki pilóta. A Breitling B55 Connected ugyanis képes rögzíteni különböző repülési adatokat és azt továbbítani azokat a mobilkészülékekre. Árról egyenlőre nincs információnk.