Gianni Versace az olasz divatipar egyik legmeghatározóbb luxusmárkáját alapította meg. Alkotásaira egykoron - akár csak a Bulgari márkánál - nagy hatással volt az ókori római és görög művészet gazdag világa. Gianni korán, még gyermekkorában kezdett beletanulni a divat világába, amit közvetlenül utána építészeti tanulmányai követtek. Mindkét érdeklődési területre kifejezetten a művészet iránti szenvedélye és affinitása vezette, amit a gazdag múltú milánói miliő még inkább fokozott.

Első üzleti sikerei a 70-es évek elején kezdődtek, amikor rendelésre megtervezte első prêt-à-porter kollekcióját. A kezdeti eredményeken felbuzdulva néhány évvel később megjelent női vonalával is, majd 1978-ban megalapította saját márkáját Gianni Versace Donna névvel.

1982-ben Párizsban, három évvel később pedig már Londonban, a Victoria and Albert Museum-ban rendezték meg az első bemutatójukat. A tengerentúlra is hamar sikerült betörnie, de igazán nagy sikereket csak a 90-es évekre tudott szerezni, amikor megnyerte az első amerikai divat Oscart New Yorkban.

1997 nyarán Gianni Versace éppen egyik szokásos reggeli sétájáról tért vissza Miami Beach-i villájához, amikor lelőtték. A cég irányítását Versace bátyja, Santo, és Jorge Saud vették át, Gianni húga, Donatella Versace pedig stílusigazgató lett, akit egyébként 2004-ben a nívós hamburgi Bambi-díjjal is kitűntettek.

A Sunland Group és a Gianni Versace S.p.A 1998-ban álmodta meg a világ első olyan luxushotel-komplexumát, amelynek dizájnját egy divatmárka stílusára alapozták. A koncepció lényege az volt, hogy a vendégek a szállodában is egy luxusotthon kényelmét élvezhessék.