A Dior az LVMH konszern, vagyis Bernard Arnault tekintélyes luxusmárka-gyűjteményének egyik legbecsesebb ékköve. Divat és kiegészítők, parfüm és kozmetikai cikkek, valamint ékszer és óra divíziójukkal együtt éves szinten több mint 20 milliárd eurós forgalmat bonyolítanak.

A francia Christian Dior még a második világháború előtt szülei kívánságára politikatudományt kezdett tanulni, amit a művészethez és a divathoz való erős vonzalma hamar félbeszakított. 10 centekért ruhaterveket készített nagy párizsi divatszalonoknak, majd később édesapja hozzásegítette egy kisebb galériához, ahol többek közt Salvador Dali, Picasso és Matisse festményeit árulta egészen a gazdasági világválságig.

A háborúk után egy vagyonos támogató segítségével megnyitotta saját divatházát, s néhány éven belül - köszönhetően a 1947-es New Look kollekciójának - hihetetlen üzleti és szakmai sikereket ért el. Különleges, nőiességet hangsúlyozó finom vonalvezetésével és gazdag díszítésekkel írta be magát a luxusdivat történelmébe. Munkáiért olyan hírességek rajongtak, mint Ava Gardner vagy éppen Brigitte Bardo.

Halála után, 1957-től egykori tervezőasszisztense, Yves Saint Laurent adott modernebb elképzeléseivel egy a kilencvenes évekig tartó lendületet a cégnek. Az újabb, igen jelentős fiatalítás 1996-tól John Galliano divattervező vezényletével történt. A „ráncfelvarrás” eredménye az a divatos, színes, élettel teli, ugyanakkor elegáns és bűbájos imázs lett, mely az új évszázad Diorját ma jellemzi.

A Dior remek példája azoknak a luxusmárkáknak, melyek tartani/diktálni tudták a lépést a 21. századdal. Ezt tanúsítja a brand innovatív honlapja, webshopja, Facebook adatlapja vagy éppen az, hogy a Dior modern luxusüzleteiben már mobiltelefont is kínál vásárlóinak.