Egyesek szerint a DUX név ugyanazt jelenti az ágyak tekintetében, amit a Rolls Royce név az autóiparban. A svéd készítők célja volt ötvözni az alvás tudományát a luxussal és a komforttal, e cél eléréséhez pedig maximálisan meg kellett ismerniük és érteniük az emberi testet és annak működését. A DUX azon márkák között található, melyeknek ez talán legjobban sikerült a versenytársak közül. A több, mint 80 éves hagyományokkal rendelkező céget az alvástechnológia éllovasának tartják a hozzáértők, amit számos nemzetközi elismeréssel honoráltak már.

1926-óta a Ljung család három generációja rengeteg időt és pénzt szánt kutatásokra és fejlesztésekre, hogy minden ügyfélnek maximális komfortot biztosítsanak alvás közben. Mivel az ember életének több, mint 1/3-át ágyban tölti, küldetésüknek tekintik a kényelem maximalizálása mellett a tartósságot és a minőség abszolút követelményét, hogy termékeik egy életre szóljanak. Minden ágy személyre szabható és a legkiválóbb, természetes alapanyagok felhasználásával készülnek. 

Az alvásnál nem csak a mennyiség, hanem a minőség is sokat számít. Tudósaik bebizonyították az agy elektromos aktivitása alapján, hogy a DUX ágyakban hamarabb lehet elérni a mély alvás fázisát és ez az időszak tovább is tart akár napi 1 órával.

Az utazó üzletemberek igényeihez alkalmazkodva született meg a Duxiana hotelek ötlete Skandináviában, ahol tökéletes körülmények között aludhatnak még akkor is, ha távol vannak otthonuktól. A Duxiana hotelek mellett természetesen a legelőkelőbb szállodák is a DUX ágyak kényelmét választották, így garanciául szolgál például a The Grand Hotel Stockholm vagy a magát hét csillagos szállodának kikiáltó Burj al Arab luxushotel.