A Bulthaup konyhadizájnjait az elmúlt több mint fél évszázad során számos rangos nemzetközi elismeréssel tűntették ki, köztük például a European Design Prize egy életműdíjjal vagy éppen a Haus Industrieform Essen a „the best of the best” logójával. Luxusmárka szempontból ez az egyik legnevesebb német brand; a top tízes listán például közvetlenül kategóriatársa, a Poggenpohl mögött szerepel. Ezen az illusztris rangsoron egyébként olyan ultraluxus márkanevek is ékeskednek mint az A. Lange & Söhne vagy éppen a Maybach.

A konyhai enteriőröket tervező céget Martin Bulthaup alapította 1949-ben. Munkáit már kezdetben is a precíz megmunkálás és a felhasznált anyagok kiváló minősége miatt kedvelték. Ekkor még megrendelőinek lovaskocsin szállította a félkész bútorokat.

Termékeiket 1978-tól kezdte el jobban megismerni a világ, amikor Martin halála után fia, Gerd vette át a Bulthaup vezető pozícióját. Letisztult, modern vonalvezetésű C12-es modelljükkel aratták első igazi nemzetközi sikereiket. Iparági úttörőként jelenhettek meg vele a piacon. Kollekcióik stílusjegyeit nagyban meghatározta Otl Aicher szakértelme, akit a 20. század legkiválóbb német tervezőjének ismert a világ. Legtöbben a müncheni olimpia grafikusaként, dizájnereként emlékeznek rá. Általa tudott a Bulthaup védjegyévé válni a konyha közepére helyezett praktikus munkaasztal-koncepció is. 

Napjainkban a Bulthaup mesterei a legmodernebb technikával dolgoznak. Kreációikat kézzel történő finomra hangolás során tökéletesítik. A már-már végteletekig letisztult vonalak kedvelőinek örömére a cég mérnökei nem hagyományos értelemben vett polcokban gondolkodnak. B3-as koncepcióiknál a minimalizmus jegyében már a falakba épített, kreatívan rejtett megoldásokkal nyűgözik le az érdeklődőket.