Az örmény származású Petrossian testvérek eredetileg azért mentek Párizsba, hogy befejezzék jogi és orvosi tanulmányaikat, ami az orosz forradalom miatt félbeszakadt. A francia fővárosba érkezve azonban meglepetten tapasztalták, hogy az ott élő orosz bevándorlók fogadásairól hiányzott az otthon oly kedvelt étel, a kaviár. Az eredeti üzleti ötlet az volt, hogy az oroszok számára importálnak kaviárt Oroszországból, de szerették volna, ha a cárok kedvenc étele az európai gasztronómiában is elnyeri méltó helyét.

Ebben César Ritz segített nekik: a Petrossian kaviár európai presztízsének kialakításában fontos szerepe volt annak, hogy helyet kapott az elegáns Vendôme téri Ritz asztalain. Ám az igazi áttörést az 1929-es Világkiállítás hozta meg, amikor is, hosszas idegenkedés után a szaksajtó pozitívan nyilatkozott a kaviárról. Ettől fogva a kaviár a luxus életstílus kellékévé vált az európaiak fejében is. 

A Petrossian testvérek ekkor elkezdtek más termékeket is importálni (pl. lazac), s megszerezték a kaviárimport kizárólagos jogát Franciaországban, Svájcban, az USA-ban és Kanadában.

Mára a vállalat minőségi élelmiszerek széles választékát forgalmazza: kaviárt (melyek közül a legdrágább a Beluga), lazacot, libamájat, csokoládét, süteményeket, teát, kávét, vodkát, stb.

A Petrossian világának részesei lehetünk, ha ellátogatunk a párizsi Invalidusok közelében található, 1920-ban megnyitott butikba, vagy a New York-i, Los Angeles-i vagy monacói boltjukba. Ugyanezen városokban 1-1 Petrossian éttermet is találunk, ahol a francia konyhának hódolhatunk, s természetesen az étlapról nem hiányozhat a kaviár, a lazac és a libamáj sem.