Hogy mennyire pörgött a válság ideje alatt a luxus-privátjet biznisz, azt most nagyon ne firtassuk, hacsak nem éppen Kínára gondolunk, de tény, hogy az előremenekülés eredményeképpen új fejlesztésekből, modellekből nincs hiány a piacon; az Embraer például a Lineage 1000E-vel, a Cessna pedig a Citation Latitude-vel rukkolt elő, míg a legek legjeként a Dassault Falcon mutatta be a Falcon 5X-et.

A csodaszép luxusgép - a maga 45 millió dolláros alapárával - nem csak elegánsan karcsú küllemével csábít vásárlásra, de technológia terén is mutat említésre méltó újdonságokat. Köztük az egyik legfontosabb az üzemanyag takarékosság.

A Dassault a konkurenciákhoz mérten 10-15%-kal csökkentette az 5X fogyasztását. Ez persze nem csak azért fontos, mert a világ legtehetősebbjeit - akik sokmilliárd forintos repülőgépeikkel szelik a kék eget a kontinensek közt - nagyon érdekelnék ezek a technikai részletek, hanem azért is, mert így a 16 személyes, 685 km/óra csúcssebességre képes büszkeségük hatótávja 5 ezer tengeri mérföld (9,630 km) fölé emelkedett.

A jelenlegi legnagyobb, legfejlettebb és talán legszebb Falcont két Silvercrest erőmű hajtja elegánsan akár 41 ezer láb magasságban is. A mérnökök és dizájnerek minden elképzelhető extrával, élmény és biztonsági berendezéssel szerelték fel az 5X-et, a enteriőrről készült fotók önmagukért beszélnek.