A Lamborghininél teljesen elszabadult a pokol. Az 1974-es Countach óta lehet sejteni, hogy alkotásaik talán e világon túli sugallat alapján születnek. Aztán jöttek az ikonikus Diablo, a Murcielago, a Reventón, a Sesto Elemento a milliárd forintos Veneno modellek és most itt az Egoista, mely egyértelműsíti a korábbi feltevést, miszerint az olasz luxusmárka dizájnereit megszállta az ördög.

Az Egoisátról csak egyes számban lehet beszélni. Ugyanis a Lamborghini önző, „Egoista” módon csak magára gondolt és egyetlen darabot készített belőle. Persze az sem eladó. Miért is lenne? Nem lehet megvásárolni, nincs ára, elérhetetlen. Beteljesült álom az olasz istállónak, míg örökre beteljesületlen mindenki más számára…

Walter de Silva, a VW Group fődizájnerének életműve egyfajta elegye egy F–117A Nighthawk lopakodó vadászbombázónak, egy F1-es paripának és egy felfegyverzett AH–64 Apache helikopternek. A jellegzetes karosszériához a mérnökök egy 600 lovas V10-es meghajtást álmodtak, akárcsak a Porsche egykori csúcsmodelljének, a Carrera GT-nek. Ennél élesebben visító vérszomjas hangzást ugyanis mással nem tudtak produkálni. 600 lóereje nem tűnik túl kimagaslónak, viszont itt érdemes megemlíteni, hogy ezzel a teljesítménnyel a pilótának egyáltalán nem kell osztoznia mással, hiszen - újraértelmezve az ultraluxus sportautók fogalmát - az Egoista egyszemélyes